1969 Ford Mustang Mach 1 – Ringbrothers
1969 Ford Mustang Mach 1 – Projekt Ringbrothers
Mach 1 to legenda amerykańskiej motoryzacji. Zadebiutował w 1969 roku, aby konkurować z Chevroletem Camaro. Wersja Mach 1 była wyposażona w spory wlot powietrza w masce, sportowe zawieszenie oraz posiadała szereg detali wizualnych. Ford Mustang Mach 1 UNKL to jedyny w swoim rodzaju projekt stworzony przez firmę Ringbrothers. Stylistyka nadwozia nadal nawiązuje do lat 70, lecz wnętrze to już inna bajka – wykończone elementami z aluminium oraz włókna węglowego.
Foto ringbrothers.com
Spis treści
Nadwozie
Z przodu stylistyka bardzo się nie zmieniła. Zderzak otrzymał spory dyfuzor, a w przedniej atrapie umieszczono charakterystyczne żółte reflektory wraz z emblematem Rb. Wlot w masce odpowiednio powiększono, aby dostarczał ogromne ilości świeżego powietrza do pieca. Błotniki zostały poszerzone o 2,5 centymetra żeby wcisnąć szerokie koła HRE – 19 cali z przodu oraz 20 z tyłu. Tył projektu UNKL jest całkowicie pozbawiony chromowanych elementów oraz wstawek, a na blendzie między światłami powstała grafika z logo Forda.
Foto ringbrothers.com
Wnętrze
Wnętrze w całości wykonała fima Upholstery Unlimited. Stylistyką mocno nawiązuje do motorsporu, głównie dlatego, że zawiera fotele Recaro, kolumnę kierownicy Ididit i wyścigową kierownicę Momo z akcentami włókna węglowego. Deskę rozdzielczą kompletnie przeprojektowano i wyposażono w sportowe zegary firmy Classic Instruments.
Foto ringbrothers.com
Silnik / układ napędowy
UNKL jest wyposażony w masywny, doładowany, 8,5-litrowy silnik V-8, który generuje ponad 700 koni mechanicznych. Moc z silnika przekazywana jest na tylne koła za pomocą sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów Tremec oraz wału napędowego z włókna węglowego. Układ wydechowy firmy Flowmaster, połączono z customowym kolektorem firmy Rb. Zawieszenie zostało wykonane od podstaw przez firmę Detroit Speed Engineering. Za siłę hamowania odpowiada układ hamulcowy Baer z 6-tłoczkowymi zaciskami.
Foto ringbrothers.com