Portal miłośników samochodów Amerykańskich

firmy porady newsy ze świata

NEWSY - AUTA Z USA

Czy auta z USA wymagają tylko przeróbki lamp? Odpowiadamy

przeróbki aut z usa

 

Wiele osób, które zamierzają sprowadzić pojazd z USA, żyje w przeświadczeniu, że wykupując prom cumujący w polskim porcie, będą mogli odebrać auto i wrócić nim „na kołach”. Nie jest to niestety prawda, przynajmniej w znacznej większości przypadków. Większość samochodów amerykańskich różni się w kwestii oświetlenia od aut europejskich. Na szczęście nie są to różnice duże, aczkolwiek auta zaimportowane z USA trzeba najpierw przekonwertować. Przeróbka lamp samochodów amerykańskich jest oczywista, czy jednak na tym się kończy?

 

Przeróbka lamp samochodów z USA

 

Lampy amerykańskie a europejskie trochę się różnią. Konstrukcja świateł w pojazdach zza wielkiej wody nie spełnia norm unijnych, dlatego pojazdy wymagają stosownych przeróbek, zanim będzie można ich używać. Lampy mijania amerykańskie są symetryczne i świecą na wprost. Unijne prawo wymaga, by doświetlały także pobocze.

Inna jest także konstrukcja kierunkowskazów. Problem polega na tym, że świecą one jednocześnie ze światłami postojowymi (tzw. „obrsówki”). Duża część pojazdów amerykańskich posiada także tylne kierunkowskazy w kolorze czerwonym. Oczywiście nie pasuje to do europejskich norm, które wymagają wszystkich lamp wskazujących obrany kierunek jazdy w kolorze żółtym.

Europejskie prawo drogowe wymaga także posiadania tylnego światła przeciwmgłowego w obowiązkowym wyposażeniu, podczas gdy takie lampy montowane są jedynie w niektórych amerykańskich modelach. Przeróbki wymagają zatem światła mijania, kierunkowskazy, a także konieczne będzie dodanie światła przeciwmgielnego tylnego.

 

Auta z USA – jakie inne przeróbki?

 

Samochody z USA mogą wymagać przeprowadzenia jeszcze innych modyfikacji. W dużej części pojazdów pojawi się konieczność przeróbek mechanicznych. Dotyczy to np. wskaźnika prędkości. W USA stosowaną jednostką są mile, zatem licznik wskazuje prędkość auta w milach na godzinę. W autach wyposażonych w liczniki digitalne – tzw. „digital cockpit” zmianę jednostek możemy dokonać samodzielnie z poziomu zegarów.

Niektóre samochody posiadają dodatkowo wskaźnik w kilometrach, ale jest to rozwiązanie stosowane sporadycznie.

Takie auta nie wymagają przeróbki, dwie skale są dopuszczone, jeśli jednak samochód nie posiada wskaźnika kilometrowego, będzie on wymagał przeróbki.

Wiele pojazdów amerykańskich posiada także założone opony wielosezonowe, które czasami nie spełniają europejskich norm.  Należy zatem liczyć się także z koniecznością wymiany opon.