Indian FTR 1200 – co nowego
na rok 2022
Indian to jedna z najstarszych marek motocyklowych, która cieszy się zaufaniem od ponad wieku.
Na rok 2022 Indian zaprezentował model FTR 1200 w czterech różnych specyfikacjach. Trzy z czterech modeli będą wyposażone w 17-calowe opony sportowe, obniżone siedzisko oraz kierownicę, umieszczając je w kategorii naked bike. Czwarty model to FTR Rally z 18-calowymi
tylnymi i 19-calowymi przednimi oponami Pirelli Scorpion Rally STR.
Spis treści
Modele na rok 2022
- FTR
- FTR-S
- FTR-R Carbon
- FTR Rally
Foto: indianmotorcycle.com
Stylistyka
Wszystkie modele są wyjątkowe pod względem stylistyki zewnętrznej. Konstruktorzy poświęcili mnóstwo czasu, aby motocykl zachował bardzo dobre właściwości jezdne a zarazem nawiązywał stylistyką do motocykli uczestniczących w wyścigach Flat Track – dyscyplina bardzo zbliżona do żużlu. Podstawowy model FTR jest ozdobiony matowymi czarnymi i czerwonymi akcentami, podczas gdy FTR-S jest malowany na połysk oraz posiada tytanowe tłumiki Akrapovic’a. Indian będzie również oferował szereg akcesoriów do linii FTR, w tym zawieszenie Ohlins, podgrzewane manetki i torbę
na tylny bagażnik.
Foto: indianmotorcycle.com
Zawieszenie
Ostrzejsza i bardziej sportowa geometria ramy zwiększa potencjał w ciasnych zakrętach. Korpus ramy podstawowego modelu FTR i FTR-S jest amortyzowany przez zawieszenie Sachs, które posiada duży zakres regulacji. Model Carbon został wyposażony w regulowane amortyzatory Ohlinsa.
Wysokość siedziska została obniżona o 3,5 cm z mniejszym siedziskiem i krótszym skokiem zawieszenia względem modelu z 2021 roku. Celem jest sprawienie, by maszyna była dostępna dla szerszego grona potencjalnych użytkowników.
Hamulce
Za siłę hamowania odpowiadają pokaźne 4-tłoczkowe zaciski Brembo z tarczami 320mm z przodu oraz 2-tłoczkowe zaciski Brembo z tarczą 260mm z tyłu.
Foto: indianmotorcycle.com
Opony
Wszystkie modele FTR oferują płynną i sportową jazdę dzięki najwyższej klasy oponom wyścigowym. FTR Rally posiada 19-calowe opony Pirelli Scorpion Rally STR z przodu oraz 18-calowe opony z tyłu. Pozostałe modele jeżdżą na 17-calowych oponach Metzeler Sportec M9 RR.
Silnik i napęd
FTR 1200 jest napędzany silnikiem V-Twin, chłodzonym cieczą o pojemności 1203 cm3 z układem bezpośredniego wtrysku paliwa. Maksymalna moc wyjściowa silnika to 120 KM i 118 Nm momentu obrotowego przy 6000 obr./min. Jak stwierdził producent, „wszystkie nowe modele FTR posiadają zaktualizowaną mapę silnika, która poprawia pracę silnika podczas zimnego rozruchu i zapewnia płynniejszą, bardziej przewidywalną reakcję przepustnicy”.
W modelu na rok 2022 wprowadzono dezaktywacje tylnego cylindra podczas postoju na wolnych obrotach. Nie tylko wpływa to na niższe spalanie, ale też znacznie obniża temperaturę silnika.
Jako dodatkowy bonus, zoptymalizuje to przenikanie ciepła pod siedzeniem, zapewniając bardziej komfortową jazdę w ruchu ulicznym. FTR posiada 6-biegową skrzynie z mokrym sprzęgłem.
Foto: indianmotorcycle.com
Wyposażenie
Podstawowe modele FTR i FTR Rally posiadają analogowy prędkościomierz oraz cyfrowy
obrotomierz, licznik przebiegu i wyświetlacz temperatury silnika. FTR S i R Carbon są wyposażone w 4,3-calowy ekran dotykowy LCD oraz posiadają moduł Bluetooth. Powyższe modele posiadają trzy tryby jazdy:
- Deszcz
- Street
- Sport
Ponadto istnieje możliwość dostosowania systemu trakcji oraz aktywacji trybu jazdy na tylnym kole.
FTR 1200 to rewelacyjny naked o agresywnej stylistyce. Kolorystyka i oblicze każdego modelu wysoce nawiązują do początków historii firmy. Nowy model FTR to prawdziwy krok Indiana w kierunku segmentu sportowego.