Zaprezentowano najszybszego seryjnego Chevroleta Corvette w historii – ma napęd hybrydowy
Chevrolet Corvette kończy w 2023 roku 70 lat. Amerykańska marka zaprezentowała ostatnio kolejną wersję tego legendarnego samochodu. Chevrolet Corvette E-Ray otrzymał nowoczesny napęd hybrydowy na obie osie. Przedstawiciele marki zapowiadają, że będzie to najszybsza do tej pory seryjnie produkowana wersja modelu.
Spis treści
Hybrydowy napęd zapewniający niesamowite osiągi Chevroleta Corvette E-Ray
Pod maską Chevroleta Corvette E-Ray umieszczono znaną już jednostkę LT2 V8, która z pojemności 6,2 litra jest w stanie wygenerować 470 Nm momentu obrotowego i rozwija moc 495 KM. Charakterystyczną cechą wersji E-Ray jest dodatkowy silnik elektryczny o mocy 160 KM i maksymalnym momencie obrotowym 125 Nm. Moc silników elektrycznych jest przekazywana na przednie koła, i ma zapewniać możliwość krótkodystansowej jazdy w trybie bez emisyjnym.
Łączna moc układu hybrydowego to zatem 655 KM. Obecność silników elektrycznych pozwoliła skrócić czas przyspieszenia od 0 do 60 mil na godzinę o około 0,5 sekundy. Dzięki temu auto przyspiesza do tej prędkości w zaledwie 2,5 sekundy. Aby skutecznie przenieść na drogę moc układu hybrydowego Corvette E-Ray, zastosowano w nim napęd e-AWD. Dzięki temu samochód ma zapewnić osiągi przez cały rok – również w deszczowych i śnieżnych warunkach. Aby maksymalnie wykorzystać drogowe możliwości samochodu latem, zastosowano opony Michelin Pilot Sport 4S. Ten oraz inne modele marki Michelin można znaleźć pod adresem: https://www.sklepopon.com/opony/michelin.
Za przeniesienie napędu w Corvette E-Ray odpowiada 8-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna. Przekładnia oferuje możliwość manualnej zmiany przełożeń i jest wyposażona w zmienny wskaźnik stylu jazdy kierowcy. Dzięki temu ma wyczuwać działania kierowcy i wstrzymywać redukcję i zmianę przełożeń do momentu, w którym spodziewa się tego kierowca.
Dyskretne zmiany stylistyczne
Corvette E-Ray nie odróżnia się jakoś szczególnie od czysto spalinowych wersji generacji C8. Producent zastosował jednak w nadwoziu dyskretne smaczki, które zdradzają, że mamy do czynienia z wersją specjalną. Zmiany są widoczne m.in. w przednim zderzaku, w którym znalazły się elementy wpływające na aerodynamikę. Auto jest też nieco szersze od standardowej wersji i wykorzystuje liczne detale wykonane z włókna węglowego.
Technologia zaczerpnięta z wyścigów samochodowych
Aby Corvette E-Ray mogło zapewnić niepowtarzalne możliwości, zastosowano w niej rozwiązania inspirowane samochodami wyścigowymi. Inspirację czerpano m.in. z wyścigowej odmiany Corvette C8.R, a także z prototypów serii Le Mans. Za skuteczne zatrzymywanie tak szybkiego samochodu mają odpowiadać hamulce węglowo-ceramiczne.
Szybsze, choć cięższe
Bazowa wersja Corvette z silnikiem spalinowym waży 1588 kg. Waga podstawowej odmiany E-Ray to natomiast 1712 kg. Model będzie dostępny również jako cabrio, które jest cięższe o około 37 kg. Auto ma być dostępne w trzech wersjach wyposażenia – 1LZ, 2LZ oraz 3LZ – dostępnych zarówno dla nadwozia coupe, jak i cabrio.