Jeep Wrangler to ulubiony pojazd miłośników przyrody i entuzjastów jazdy terenowej. Model ten pozwala na jazdę po stromych górach, błotnistych terenach a nawet miejskiej dżungli. Inspiracją do stworzenia Wranglera był Jeep Willys – powstał w 1950 roku, a następnie został zmodernizowany do Jeepa CJ3 i CJ5. Pomimo surowego wyglądu i prostej budowie posiada on wielu wielbicieli na całym świecie.
Spis treści
Jeep Wrangler zadebiutował na początku 1986 roku. Oznakowany kodem fabrycznym YJ, wyglądem nawiązywał do modeli CJ oraz DJ. Posiadał prostokątne lampy, charakterystyczny chromowany grill i był dostępny w wersji z miękkim oraz twardym dachem.
Występował z silnikami o pojemności:
W roku modelowym ’91 wprowadzono wysokowydajny silnik 4.0 L, który zapewniał przyzwoitą moc i w dużej mierze był bezawaryjny.
W 1996 roku drugie pokolenie Wranglera otrzymało kod produkcyjny TJ. Reflektory przybrały charakterystyczny okrągły kształt a zderzaki subtelnie zmieniły profil. Model ten był produkowany przez 10 lat a jego wizerunek zbytnio się w tym czasie nie zmieniał. W 2003 roku Jeep zaprezentował wersje Rubicon – która była o wiele lepiej dostosowana do ciężkiego terenu. Następnie w 2005 roku dodano model Unlimited z długim rozstawem osi, który zapewniał większą przestrzeń ładunkową i nieco więcej miejsca na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu. W TJ-cie z silnikiem 4,0 L zastosowano przełożenia 3,07, natomiast dla jednostki 2,5 L przełożenie 3.73.
Dostępne silniki
Model JK był produkowany od 2006 roku. Został zaprojektowany kompletnie od podstaw a jego wygląd nawiązywał do poprzednich modeli. Oferował systemy bezpieczeństwa, takie jak kontrola stabilności i trakcji. JK był również pierwszą generacją Wranglera, która została zaprojektowana bez żadnych części pochodzących z American Motors Corp. Oznaczało to rezygnacje z silników 2,4 L oraz 4,0 L, które zostały zastąpione jednostką o pojemności 3,8 L i mocy 200 KM. Jeep oferował jednocześnie silnik wysokoprężny CRD 2,7 L i mocy 177 KM. Największą zmianą w trzeciej generacji było wprowadzenie czterodrzwiowej wersji nadwozia zwaną – Unlimited
W 2017 roku Jeep zaprezentował model JL. Wrangler podtrzymał charakterystyczne linie poprzednika, w tym siedmioszczelinowy grill. Reflektory w technologii LED oraz chromowane elementy dodały mu nowoczesnego wyglądu. JL otrzymał również system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym o przekątnej 8,4 cala, tylne czujniki parkowania z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym oraz system monitorowania martwego pola. Model ten został poszerzony i podwyższony, a zarazem udało się znacznie zmniejszyć jego masę. Nadwozie zostało wyprodukowane ze stali o zwiększonej wytrzymałości – aluminium wykorzystano do maski, drzwi oraz ramy przedniej szyby. Stylistyka wnętrza znacznie się poprawiła. Deska rozdzielcza posiada lakierowany panel pod kolor samochodu a przełączniki oraz zegary zostały zmodernizowane.
Silniki
W modelu Sport i Sahara, znajdziemy most Dana 30 na przodzie oraz Dana 35 na tylnej osi. Rubicon zaś został wyposażony w most dana 44 na obu osiach.
Zapraszamy do kontaktu z redakcją serwisu pod adresem e-mail: biuro@autazusa.pl
Kontakt
Ogłoszenia: ogloszenia@autazusa.pl
Regulamin
Usaimport.pl
Beemag BMW MINI kodowanie
Biuro Akcyz i Tłumaczeń
Konex
OZ Auto S.C.
Car-Coding
Auto Art Service