Portal miłośników samochodów Amerykańskich

firmy porady newsy ze świata

PORADY - IMPORT AUT Z USA

Jeep Wrangler – Legendarny Jeep z USA

 

Jeep Wrangler to ulubiony pojazd miłośników przyrody i entuzjastów jazdy terenowej. Model ten pozwala na jazdę po stromych górach, błotnistych terenach a nawet miejskiej dżungli. Inspiracją do stworzenia Wranglera był Jeep Willys – powstał w 1950 roku, a następnie został zmodernizowany do Jeepa CJ3 i CJ5. Pomimo surowego wyglądu i prostej budowie posiada on wielu wielbicieli na całym świecie.

Spis treści

Wrangler I

Jeep Wrangler zadebiutował na początku 1986 roku. Oznakowany kodem fabrycznym YJ, wyglądem nawiązywał do modeli CJ oraz DJ. Posiadał prostokątne lampy, charakterystyczny chromowany grill i był dostępny w wersji z miękkim oraz twardym dachem.

Występował z silnikami o pojemności:

  • 2,5L – R4 o mocy 120 KM
  • 4,0L – R6 o mocy 177 KM
  • 4,2L – R6 o mocy 115 KM

W roku modelowym ’91 wprowadzono wysokowydajny silnik 4.0 L, który zapewniał przyzwoitą moc i w dużej mierze był bezawaryjny.

Wrangler II

W 1996 roku drugie pokolenie Wranglera otrzymało kod produkcyjny TJ. Reflektory przybrały charakterystyczny okrągły kształt a zderzaki subtelnie zmieniły profil. Model ten był produkowany przez 10 lat a jego wizerunek zbytnio się w tym czasie nie zmieniał. W 2003 roku Jeep zaprezentował wersje Rubicon – która była o wiele lepiej dostosowana do ciężkiego terenu. Następnie w 2005 roku dodano model Unlimited z długim rozstawem osi, który zapewniał większą przestrzeń ładunkową i nieco więcej miejsca na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu. W TJ-cie z silnikiem 4,0 L zastosowano przełożenia 3,07, natomiast dla jednostki 2,5 L przełożenie 3.73.

Dostępne silniki

  • 2,5 L – R4 o mocy 122 KM
  • 2,4 L – R4 o mocy 150 KM od 2003r
  • 4,0 L – R6 o mocy 193 KM

Wrangler III

Model JK był produkowany od 2006 roku. Został zaprojektowany kompletnie od podstaw a jego wygląd nawiązywał do poprzednich modeli. Oferował systemy bezpieczeństwa, takie jak kontrola stabilności i trakcji. JK był również pierwszą generacją Wranglera, która została zaprojektowana bez żadnych części pochodzących z American Motors Corp. Oznaczało to rezygnacje z silników 2,4 L oraz 4,0 L, które zostały zastąpione jednostką o pojemności 3,8 L i mocy 200 KM. Jeep oferował jednocześnie silnik wysokoprężny CRD 2,7 L i mocy 177 KM. Największą zmianą w trzeciej generacji było wprowadzenie czterodrzwiowej wersji nadwozia zwaną – Unlimited

Wrangler IV

W 2017 roku Jeep zaprezentował model JL. Wrangler podtrzymał charakterystyczne linie poprzednika, w tym siedmioszczelinowy grill. Reflektory w technologii LED oraz chromowane elementy dodały mu nowoczesnego wyglądu. JL otrzymał również system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym o przekątnej 8,4 cala, tylne czujniki parkowania z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym oraz system monitorowania martwego pola. Model ten został poszerzony i podwyższony, a zarazem udało się znacznie zmniejszyć jego masę. Nadwozie zostało wyprodukowane ze stali o zwiększonej wytrzymałości – aluminium wykorzystano do maski, drzwi oraz ramy przedniej szyby. Stylistyka wnętrza znacznie się poprawiła. Deska rozdzielcza posiada lakierowany panel pod kolor samochodu a przełączniki oraz zegary zostały zmodernizowane.

Silniki

  • 2,0 L – R4 270 KM
  • 2,2 L – R4 200 KM
  • 3,0 L – V6 240 KM
  • 3,6 L – V6 285 KM

W modelu Sport i Sahara, znajdziemy most Dana 30 na przodzie oraz Dana 35 na tylnej osi. Rubicon zaś został wyposażony w most dana 44 na obu osiach.

 

AUTA Z USA 2019 Wszelkie Prawa Zastrzeżone